خواص سنگ ها

سنگ چیست ؟

سنگ چیست ؟

فهرست محتوا:
تعریف سنگ
تعریف سنگ های قیمتی
تعریف سنگ نیمه قیمتی
انواع سنگ های قیمتی
انواع سنگ های نیمه قیمتی
نگین سنگ های قیمتی
دسترسی به سنگ های قیمتی
حراج سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی
فروش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی
تشخیص سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی
سنگ های متولد ماه های سال

مقاله سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی
تعریف سنگ:
سنگ عبارت از مواد جامدی است که ازیکجا شدن چندین کانی بوجود می آید.
تعریف سنگ قیمتی:
سنگ قیمتی به سنگ های گفته می شود که دارای شفافیت، زیبایی، درخشش عجیب و ارزشمند هستند و همچنان کمیاب
 می باشد. که اکثرأ در صنعت جواهر سازی استفاده میگردد و طرفدار زیادی دارد.
تعریف سنگ های نیمه قیمتی:
سنگ نیمه قیمتی به سنگ های گفته می شود که دارای شفافیت، زیبایی، درخشش و ارزشمند هستند نظر به کیفیت وارزشش قیمت برایش تعیین می گردد.
انواع سنگ های قیمتی:
سنگ های قیمتی طوری که قبلا تعریف کردیم به سنگ های گفته می شود که به ندرت یافت می گردد.
یکی از سنگ های قیمتی که در درجه اول قرار دارد الماس میباشد، دومین سنگ قیمتی که در درجه دوم قراردارد یاقوت سرخ و کبود می باشد، و سومین سنگ قیمتی که در درجه سوم قرار دارد زمرد می باشد.
تعریف الماس:الماس به عنوان سخت ترین و گرانبها ترین سنگ در سراسر جهان مشهور است، درجه سختی این سنگ کمیاب 10 موس بوده، در صنعت جواهر سازی ازآن استفاده می شود، بزرگترین معدن الماس در کشور افریقا میباشد، که امروزه کشور افریقای جنوبی در قاره افریقا در ساخت الماس و انواع جواهرات بی رقیب است.
سنگ یاقوت:
سنگ یاقوت دارای رنگ های متفاوت می باشد که یاقوت سرخ و یاقوت کبود از جمله مشهورترین آن ها می باشد درجه سختی سنگ یاقوت حدودأ 9 موس است. مهم ترین معدن یاقوت  در کشورهای استرالیا، میانمار، سریلانکا، تانزانیا، هندوستان (کشمیر)، که تایلند یکی از غنی‌ترین آنها می‌باشد.
سنگ زمرد:سنگ زمرد نیز از سنگهای گرانبها بشمار می رود و دارای رنگ های متفاوت می باشد که از جمله زمرد سبز مشهورترین آن است. بزرگ ترین معدن این سنگ با ارزش ابتدا کشور کلمبیا و بعد از آن زامبیا می باشد، درجه سختی این سنگ بین 8 تا 7.5  موس است.  خواص بی نظیر سنگ زمرد موجب افزایش تقویت قوه درک و افکار می شود، باعث زیاد شدن ثروت و سرمایه می گردد، موجب جذب انرژی مثبت می شود مهمترین خواص این سنگ خوش رنگ ضد پیری است. زمرد در بازار بصورت قیراط فروخته می شود از 10 دالر شروع تا 4 هزار دالر قیمت برایش تعیین شده است.
سنگ اوپال: سنگ اوپال هم از جمله سنگ های قیمتی است که دارای رنگ های متفاوت بوده، معادن اوپال در کشورهای مکزیک، برزیل، استرالیا و امریکا می باشد. کشور استرالیا یکی از منابع مهم سنگ اوپال است که دارای نوع خاص و مرغوب اوپال میباشد، میزان درجه سختی این سنگ زیبا بین6.5 تا 5 موس است. سنگ اوپال دارای خواص های شگفت انگیز می باشد که از جمله موجب ایجاد خلاقیت و نوآوری می شود، عشق، محبت و احساسات را بین افراد افزایش می دهد. سنگ اوپال ماه تولد مهر(اکتبر) است. قیمت سنگ اوپال نظر به نوعیت سنگ در بازار همچنان در مرکز پخش نقره و سنگ شمشیری متفاوت است.
سنگ توپاز:توپاز یکی از سنگ های قیمتی محسوب میگردد، که اکثر در رنگ های آبی و زرد دیده می شود، بزرگترین و اولین معدن سنگ توپاز کشور سریلانکا می باشد امروزه کشور های دیگر مانند برزیل، روسیه، مکزیک و امریکا توپاز استخراج میکنند. درجه سختی سنگ توپاز 8 موس است. این سنگ خوش رنگ دارای خواص های متعددی است که ازجمله: حافظت در برابر انرژی منفی می کند، موجب افزایش ثروت و رفاه در امور زندگی می گردد، باعث ترویج عشق و شادی می شود.
سنگ سیترین:این سنگ قیمتی از انواع سنگ های قیمتی کوارتز ماکرو کریستالین می باشد.سنگ زیبا سیترین نسبت به سایر سنگ های کوارتز به ندرت یافت میگردد و ازارزش بالای برخوردار است. منابع معدن سنگ سیترین درکشورهایی مانند برزیل، بولیوی، ماداگاسکار، روسیه، قزاقستان و نیجریه هستند اما کشور برزیل در استخراج این سنگ در درجه اول قرار دارد. درجه سختی این سنگ قیمتی7 موس میباشد، این سنگ دارای خواص های گوناگونی است که ازجمله: موجب ایجاد خوشبختی، افزایش ثروت و رفاه در امور زندگی می شود.
 سنگ زبرجد:نوع دیگر سنگ قیمتی زبرجد بوده و دارای رنگ های متفاوت می باشد. معادن این سنگ قیمتی در کشورهای آمریکا، ویتنام، برزیل، چین، مصر، استرالیا، برمه، مکزیک، روسیه، سریلانکا و پاکستان بوده و استخراج میگردد. درجه سختی این سنگ قیمتی بین 7 تا 6.5 موس است. سنگ زبرجد دارای خواص های گوناگونی است که به چند مورد آن در اینجا اشاره می کنیم موجب افزایش ثروت و دارایی می شود، باعث بدست آوردن شهرت و قدرت می گردد. آسایش و آرامش را بوجود می آورد.
سنگ گارنت:سنگ گارنت از جمله سنگ های قیمتی محسوب می شود معادن این سنگ قیمتی در اکثر کشورهای مانند: هند، امریکا، استرالیا، ماداگاسکار و کشور ایران می باشد گرانترین گارنت های گروسولار هستند. درجه سختی این سنگ قیمتی بین7.5 تا 6.5 موس است، از جمله خواص های سنگ گارنت گفته می شود گارنت در جذب تفکر و تعهد مفید است. دهنده شادی و تقویت کننده انرژی است. این سنگ ماه تولد ژانویه است.

 سنگ آکوامارین:این سنگ قیمتی بسیارخوش رنگ و محبوب است که در رنگ آبی دیده می شود.هر چه رنگ آکوامارین پررنگ باشد، ارزش بیشتری برای آن قائل می شوند، منابع اصلی آکوامارین شامل کشورهایی مانند برزیل، کلمبیا، موزامبیک، نیجریه، پاکستان و روسیه هستند.
مقاومت سختی این سنگ بسیار زیاد است، درجه سختی این سنگ بین 8 تا 7.5 موس است. مهمترین خواص این سنگ قیمتی موجب ایجاد اعتماد به نفس میشود، باعث ایجاد صفا و آرامش می گردد.

سنگ کهربا:سنگ کهربا یکی از سنگ های قیمتی می باشد، بیشترین استخراج این سنگ زیبا از قاره اروپا است. سنگ کهربا سنگ ارگانیک و طبیعی می باشد. از دوران بسیار سابق ازاین سنگ برای ساخت جواهرات استفاده میشود. مهمترین معادن این سنگ در کشور لهستان، دانمارک، انگلستان است. درجه سختی این سنگ بین 2.5 تا 2 موس میباشد. ازجمله خواص های مهم این سنگ برای بهبود انواع زخم ها مفید است، برای سیستم ایمنی بدن مفید است. در بازار تهران سنگ کهربا گرمی 19050 تومان فروخته می شود.

سنگ الکساندریت:الکساندریت یکی از منحصرترین سنگ های قیمتی است، مشهورترین معدن این سنگ در کشور فنلاند و روسیه می باشد. هر قدر این سنگ بزرگ و باکیفیت باشد می‌تواند قیمت بالایی داشته باشد.درجه سختی این سنگ 8.5 موس است. این سنگ باعث بالابردن اعتماد به نفس می شود، موجب خوش شانسی و خوشبختی می گردد. باعث زیاد شدن مهر و محبت بین افراد می شود.

سنگ طلا :سنگ طلا هم شامل سنگ های قیمتی می شود و در بازار زیورالات ارزش بالایی و طرفداران زیادی دارد، مشهورترین معادن این سنگ در کشور ازبکستان، روسیه، اندونزی، ایران و سانتو دومینگو قرار دارد. درجه سختی سنگ طلا بین 3 تا 2.5 موس است. این سنگ نیز مانند سایر سنگ های دیگر دارای خواص است که از جمله: موجب افزایش اعتماد به نفس می شود، باعث تقویت قوه اراده می گردد. موجب از بین بردن استرس و اضطراب می شود.

سنگ سفید قیمتی:سنگ سفید نیز از جمله سنگ های قیمتی محسوب می شود، شامل انواع سنگ های مانند الماس سفید، مروارید، کوارتز سفید، مرجان، آکوامارین، انیکس و غیره میباشد. درجه سختی سنگ سفید نظر به نوعیت سنگ ها متفاوت است. معادن این سنگ ها در افریقا، برزیل، تایلند، ماداگاسکار وجود دارد. دارای خواص درمانی متفاوت است.

سنگ سیاه:سنگ سیاه شامل سنگ های می شود که به رنگ سیاه باشد، سنگ سیاه دارای انواع متفاوت از سنگ ها می باشد که مشهورترین آن سنگ انیکس، اسود، اوپال، تورمالین سیاه، کوارتز سیاه، جاسپر سیاه، الماس سیاه، یاقوت سیاه است.درجه سختی آن از 7 موس به بالا است بیشترین معادن آن در برزیل، ترکیه،استرالیا، اندونزی، تایلند، افغانستان، تاجکستان، ماداگاسکار و غیره…این سنگ نیز مانند سایر سنگ های دیگر دارای خواص می باشد.

سنگ هب هاب:ازجمله سنگ های قیمتی و نادر محسوب می شود، سنگ هب هاب در کشورهای عربی و مراکش وجود دارد، بدلیل نادر بودن این سنگ از قیمت بالای برخورداراست، همچنان در ساخت زیورالات به کار می رود. معروف به سنگ عشق و محبت است دارای خواص درمانی فراوان است که عبارت از موجب تقویت احساسات روابط جنس مخالف می شود. رزق و روزی را افزایش می دهد.

انواع سنگهای نیمه قیمتی:

سنگ لاجورد:

لاجورد هم یکی از سنگ های نیمه قیمتی است معادن لاجورد در سراسر دنیا بسیار معدود هستند و امروزه مشهورترین معدن لاجورد از بدخشان افغانستان استخراج می گردد، ازکشور ارمنستان ، پاکستان وافریقا نیز لاجورد بدست می آید، سنگ لاجورد یکی از مهمترین سنگ ها آبی مات در دنیاست. درجه سختی بین 5.5 تا 5 موس است. از جمله خواص شگفت انگیز موجب تقویت سیستم حافظه میشود، همچنان این سنگ الهام بخش میباشد

سنگ آماتیست:

آمتیست متعلق به گروه معدنی کوارتز است و بسیار ارزشمند و گرانبها است. مشهورترین معادن این سنگ زیبا در کشور برزیل و اروگوئه می باشد. درجه سختی این سنگ 7 موس است. آمتیست دارای خواص درمانی فراوانی است که از جمله آمتیست دارای قدرت های زیادی است اما به ویژه برای تسکین و تحریک احساسات و ذهن است. این سنگ منطق متانت و خویشتن داری را امکان پذیر می کند اما انرژی شور و آتش معنویت و تدبیر را منتقل می کند.

سنگ فیروزه:

فیروزه یکی از سنگ های نیمه قیمتی می باشد که به رنگ های آبی آسمانی یافت می گردد. مشهورترین معدن این سنگ در شهر نیشابور، کرمان و آذربایجان ایران استخراج میشود. بهترین نوع فیروزه اصل از معدن نیشاپور بدست می آید که مشهور به نام فیروزه ابواسحاقی نیز یاد می شود. درجه سختی این سنگ زیبا بین 6 تا 5 موس است. از جمله خواص ها مهم این سنگ محبوب آرام بخش خوبی برای سیستم ایمنی بدن می باشد، همچنان فیروزه رفع کننده سحر و جادو است.

سنگ تورمالین:

تورمالین یکی از نام سنگ های نیمه قیمتی است که دارای رنگ های متفاوت میباشد. بیشتری معدن این سنگ درکشور برزیل، برمه، آمریکا و سیبری همچ

نان ایران وجود دارد. درجه سختی این سنگ زیبا بین7 تا 7.5 موس است. از جمله خواص های تورمالین موجب تقویت قوه سیستم ایمنی اعصاب می شود، باعث کاهش استرس و اضطراب می گردد، موجب جذب انرژی مثبت و دفع انرژی منفی می گردد.

یشم:

سنگ یشم نیز یکی از سنگ های قیمتی بوده و دارای رنگ های مختلف می باشد. که معادن آن در کشور چین و مناطق مختلفی در ایران چون کرمان قابل بهره برداری است. سنگ یشم به رنگ های دیگری چون قهوه ای، سیاه، زرد نیز در طبیعت یافت می شود. درجه سختی یشم بین 7 تا 6.5 موس است. خواص های بینظیر این سنگ باعث می شود ثروت و پول را به ارمغان بیاید ، محبت را جذب می کند و به درمان کمک می کند.

سنگ جاسپر:

جاسپر یکی ازانواع سنگ های نیمه قیمتی میباشد. معدن این سنگ در کشورهای برزیل، روسیه، مکزیک، استرالیا، قزاقستان، کانادا، و امریکا است. این سنگ محبوب نیز طرفدار زیادی دارد و در عرصه ساخت جواهرات بکار می رود. درجه سختی جاسپر بین 7 تا 6.5 موس می باشد. از جمله خواص درمانی این سنگ موجب ایجاد بهبود سیستم ایمنی بدن می گردد.

انیکس:

سنگ انیکس از جمله سنگ های زیبا و محبوب بشمار می رود مهمترین معادن این سنگ در کشور ایران وامریکا است. این سنگ نیز همانند سنگ های دیگر طرفدار زیادی دارد درجه سختی انیکس بین 7 تا 6.5 موس می باشد. انیکس نیز دارای خواص درمانی می باشد از جمله: برای بهبود کنترل فرد موثر است، موجب تقویت قوه تصمیم گیری هوشمندانه میگردد. باعث جذب انرژی مثبت می شود.

چشم ببر:

چشم ببراز نوع سنگ های قیمتی متامورفیک است این سنگ کمیاب اکثر در افریقا جنوبی ، امریکا، هند، استرالیا و مکزیک بدست می آید، درجه سختی چشم ببر بین 7 تا 6.5 موس است، این سنگ جذاب دارای خواص درمانی است که از جمله ضد اضطراب بوده، موجب بهبود استخوان ها و مفاصل میگردد، نیز موجب افزایش میل جنسی می شود.

سنگ کوارتز:

کوارتز از جمله سنگ های زیبا بوده جلای این سنگ بسیار جذاب است، به شکل شفاف، نیمه‌شفاف و غیرشفاف میباشد. منابع اصلی سنگ کوارتز شامل کشورهایی مانند برزیل، آمریکا، چین، هند، روسیه و آفریقای جنوبی هستند. همچنین، به دلیل پخش وسیع آن در سراسر جهان، سنگ کوارتز به راحتی در مناطق دیگر نیز یافت می‌شود. درجه سختی کوارتز 7 موس میباشد. سنگ کوارتز به دلیل خاصیت شفافیت و سختی بالا، در صنعت جواهرسازی و ساخت محصولات زینتی استفاده می‌شود. از جمله خواص کوارتز میتوان گفت برای تنظیم گردش خون موثر است، برای درمان افسردگی و اضطراب مفید است.

سنگ حدید:

از جمله سنگ‌های نیمه‌قیمتی است که به دلیل ظاهر جذاب و همچنین خواصی که دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. این سنگ بنام سنگ خون مشهور است. منابع معدن این سنگ در کشورهای آلمان، ایتالیا، برزیل، ایالات متحده آمریکا، سوئیس، کانادا، روسیه، سوئد و ایتالیا است درجه سختی این سنگ بین6 تا 5 موس میباشد. سنگ حدید همانند سایر سنگ های دیگر دارای خواص های متفاوت است که در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم: سنگ حدید برای عملکرد سیستم حافظه و افکار جدید بسیار زیاد موثر می باشد. باعث ازبین بردن بزدلی و ترس می شود

لابرادوریت:

لابرادوریت سنگ های نیمه قیمتی محسوب می شود، معادن آن در کشور کانادا،آلسکا، نیوفاندلند، هند، ماداگاسکار و روسیه می باشد. درجه سختی لابرادوریت بین 6.6 تا 6 موس است. موجب تیز هوشی ، باعث افزایش اعتماد به نفس، و تأثیری آرامش بخش بر روان دارد که از جمله خواص های این سنگ است.

سنگ دلربا:

سنگ دلربا یکی از سنگ های نیمه قیمتی است که دارای درخشش زیبایی است محل پیدایش سنگ دلربا کشورهند می‌باشد درجه سختی سنگ دلربا 7 موس است،از جمله ویژگی های دلریا درخشندگی طبیعی آن میباشد. نماد دلربا عشق و محبت است. از جمله خواص این سنگ می توان گفت: موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود.قدرت بدنی را افزایش می‌دهد. منشا نبوغ انسان است.

سنگ سلیمانی(سنگ بابا قوری):

بابا قوری ازسنگ های نیمه قیمتی به حساب می آید، به عنوان سنگ خوشبختی مشهوراست. یکی از انواع سنگ های عقیق می باشد، معادنی که از آن این سنگ زیبا استخراج می گردد از کشور هند، چین، ایران، پاکستان، یمن و امریکا می باشد.درجه سختی آن 7 موس می باشد. دارای خواص های زیادی است که در اینجا به چند نوع آن میپردازیم: سبب تقویت قوه درک ذهن و اراده شخص می شود. باعث کاهش خشم و غضب می گردد. موجب افزایش حسن نیت در افراد می شود.

سنگ شجر:

این سنگ زیبا هم شامل سنگ های نیمه قیمتی است، شاخصی از سنگ های عقیق می باشد همچنان به نام سنگ درخت مشهور است. مهمترین معدن این سنگ شهر قائن در استان خراسان جنوبی است که می توان جذاب ترین سنگ های شجر را در انجا بدست آورد، درجه سختی آن بین 7 تا 5.5 موس است.

سنگ شرف الشمس:

سنگ شرف الشمس از سنگ های نیمه قیمتی محسوب می شود بنام عقیق زرد نیز شهرت دارد. مشهورترین معادن این سنگ محبوب درکشور یمن، بصره و هندوستان می باشد. درجه سختی این سنگ بین 7 تا 6.5 موس است. عقیق زرد نیز دارای خواص های گوناگونی می باشد که از جمله: موجب از بین بردن غم واندوه برای دارنده سنگ می شود. دارای بعد محافظتی است باعث جلوگیری بلا و آفت می شود. موجب افزایش رزق و روزی می گردد. باعث افزایش رفاه و آسودگی می شود.

سنگ مصنوعی:

این سنگ برای اولین بار توسط صنعتگر بریتانیایی ساخته شده است و مورد استفاده قرار گرفت و تا به امروز بشر آز آن برای کارهای متفاوتی استفاده می کند همچنان کاربرد زیادی دارد، ارزش قیمت سنگ مصنوعی در حقیقت از سنگ های طبیعی کمتر است.

سنگ حجرالاسود:

این سنگ به فرمان خدا توسط ابراهیم (ع) در قسمتی از خانه خدا گذاشته شده که از همان قسمت کسانی که به زیارت کعبه شریف می روند طواف را از آن قسمتی که سنگ را گذاشته اند شروع می کنند، سنگ حجرالاسود مشهور به سنگ بهشتی نیز است که دارای رنگ سیاه می باشد، قطر این سنگ بهشتی حدود 50 سانتی متر گفته شده است.

سنگ عقیق:

این سنگ زیبا نیز یکی از سنگ های قیمتی محسوب می شود، بزرگ ترین استخراج کننده این سنگ کشور یمن می باشد که بنام عقیق یمنی یا یمانی مشهور است. یکی از کشورهایی که بیشترین مقدار منابع این سنگ زیبا در رنگ ها و طرح های گوناگون در آن وجود دارد کشورایران است،.درجه سختی این سنگ قیمتی بین 7 تا6.5 موس است. از جمله خواص های بینظیر این سنگ خیر و برکت رزق و روزی را افزایش می دهد. موجب کاهش غم و اندوه در زندگی می شود.

سنگ مرجان:

یک سنگ دریایی است که از مرجان های درون دریا بدست می آید، این سنگ جزء سنگ های قیمتی محسوب می شود. ذخایر این سنگ خلیج بیسکای، مجمع الجزایر مالزی، جزایر میدوی، ژاپن، تایوان، استرالیا، جزایر هاوایی می باشد. امروزه نمونه های گرانبها از این سنگ از دریای مدیترانه ی غربی بخصوص ساردینیا استخراج می شود. از خواص های جذاب این سنگ می توان گفت این سنگ انرژی درمانی است، دارای بعد محافظتی می باشد، این گوهر اثرات بد چشم زخم را از انسان دور میکند.

 

نگین سنگ های قیمتی

نگین سنگ های قیمتی دارای انواع و تنوع بی نظیر است که در اینجا چندین اسم نگین های قیمتی را ذکر میکنیم که عبارت از
لاجورد، آماتیست، فیروزه، کوارتز، لعل، مروارید، تورمالین، کهربا، ماسگراویت، الکساندریت، جاسپر، اونیکس، چشم ببر، درنجف، گراندیدریت، یشم، آمیترین، و غیره……..
از نگین سنگ های قیمتی می توان برای ساخت طرح های مختلف استفاده کرد بطور مثال میتوان :
آویز سنگ قیمتی
انگشتر سنگ قیمتی
گردبند سنگ قیمتی
دسترسی به سنگ های قیمتی:
مهمترین مکانی که میتوان به سنگ های قیمتی دسترسی پیدا کرد معدن آن است. در تمام کشورها معادن وجود دارد که با استخراج کردن میتواند سنگ را ازحفر زمین بیرون بکشانند.
نکته: در صورت که بخواهید سنگ قیمتی محبوب و زیبا داشته باشید میتوانید به فروشگاه مرکز پخش سنگ و نقره شمشیری به تماس شوید.

حراج سنگ قیمتی و نیمه قیمتی:

منظورازحراج “تخفیف یا مزایده بی نظیر” برای مشتریان عزیز می باشد که می توانند از این فرصت استفاده کرده تا سنگ مورد علاقه خود را از حراج سنگ قیمتی و نیمه قیمتی به قیمت مناسب دریافت نمایند.

فروش سنگ قیمتی و نیمه قیمتی:

فروشگاه پخش سنگ ونقره شمشیری دارای انواع و تنوع بی نظیر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زیبا میباشد، همچنان در فروش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در خدمت مشتریان گرانقدر است. مشتریان عزیز می توانند برای بدست آوردن سنگ مورد علاقه خود بصورت حضوری و آنلاین با ما در ارتباط شوند.

قبل از هر چیز باید بدانیم تشخیص سنگ باارزش و بی ارزش توسط سنگ شناس صورت می گرد، سنگ شناسی مانند سایرعلم های دیگر علم پنداشته می شود و نیاز ازاست سنگ شناس دوره اصول سنگ شناسی را کاملا بصورت دقیق سپری کند تا بتوانید تفکیک بین سنگ ها را نمایند، دچار مشکل نگردد.
تشخیص سنگ قیمتی با چراغ قوه
تمام سنگ شناسان و گوهر شناسان برای اینکه مطمین شوند از اینکه سنگ مذکور گوهر قیمتی یا نیمه قیمتی است از چراغ قوه استفاده می کنند، ناگفته نماند برای تشخیص هر سنگ قیمتی یا نیمه قیمتی یک چراغ قوه مخصوص وجود دارد که سنگ شناسان و گوهر شناسان نظر به سنگ از همان چراغ قوه برای تشخیص آن سنگ استفاده می کنند. مشهورترین چراغ قوه برای تشخیص سنگ های قیمتی چراغ UV (یو وی) است که کابرد زیادی دارد همچنان از آن

مناسب ترین سنگ متولد ماه های سال:
متولد ماه فروردین: بهترین سنگ متولد این ماه الماس است.
متولد ماه اردیبهشت: بهترین سنگ متولد این ماه زمرد است.
متولد ماه خرداد: بهترین سنگ متولد این ماه مروارید است.
متولد ماه تیر: بهترین سنگ متولد این ماه زمرد است.
متولد ماه مرداد: بهترین سنگ متولد این ماه برای زن و مرد سنگ زبرجد است.
متولد ماه شهریور: بهترین سنگ متولد این ماه یاقوت کبود است.
متولد ماه مهر: بهترین سنگ متولد این ماه اوپال است.
متولد ماه آبان: بهترین سنگ متولد این ماه بریل است.
متولد ماه آذر: بهترین سنگ متولد این ماه فیروزه اصل است.
متولد ماه دی: بهترین سنگ متولد این ماه گارنت است.
متولد ماه بهمن: بهترین سنگ متولد این ماه آماتیست است.
متولد ماه اسفند: بهترین سنگ متولد این ماه کوامارین است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *